Do nadačního programu Den pro školu se zapojují experti na komunikaci, pomohou školám s mediální gramotností

Nadace České spořitelny ve spolupráci s Asociací public relations (APRA) spouští v rámci nadačního programu Den pro školu projekt na podporu mediální gramotnosti středoškoláků.
Cílem je zlepšit orientaci studentů v mediálním prostředí v době válečného konfliktu, kdy mohou být vystaveni proruským dezinformacím. Mezi studenty se vydají šéfové komunikace firem, ředitelé PR agentur, akademici, novináři a další experti na média. Střední školy se o lektory mohou hlásit od poloviny března.
Zprostředkování lektorů školám se uskuteční prostřednictvím našeho programu Den pro školu, který spojuje učitele s dobrovolníky z praxe. Na webu se zároveň přihlašují noví dobrovolníci - profesionálové z oblasti médií a komunikace. Obě strany tu také najdou podpůrné materiály pro výuku.
Tématy setkání budou mediální manipulace, jak se šíří a vznikají účelové dezinformace, jak je poznat a nenaletět jim, kde hledat ověřené zdroje. "Mediální gramotnost je v dnešní společnosti stále důležitější, bohužel na většině českých škol se jí věnuje minimální pozornost. Situace na Ukrajině a související ruská propaganda potřebu osvěty násobně zvýšila,“ říká Michal Vlasák, místopředseda Asociace public relations.
"Platformu Den pro školu jsme spustili s cílem propojit odborníky s učiteli a studenty a to se daří. Právě v dnešní době je obrovskou výhodou, že k této složité problematice mluví experti z dané oblasti, přinesou relevantní informace a podpoří učitele," doplňuje Lucie Ellingerová, manažerka komunikace Nadace České spořitelny.